Rosa pantern


Det blev en rosa pantern @la Yoana ikväll! För er som inte vet hur man gör den så tänkte jag berätta så som jag gör den , snällt va? ;)

Vi börjar med ingredienserna



Jag brukar börja med att hälla i ca 1½dl sprit i shakern, hälla i ca 1½ msk likör, 2 msk grenadin, sen fylla upp en bra bit med mjölk.
Sen brukar jag skaka lite så det blandas, sen provsmaka och ev, hälla i mer av något eller späda ut med lite mjölk till. När jag är nöjd slänger jag i isen och skakar ordentligt :) KLART!

Grejen är den att, det finns recept på nätet;P Jag vet inte överhuvudtaget vad jag har för mått, jag bara häller i å provsmakar å skakar så äre klart lix! ^^ Men jag försökte tänka i huvudet hur mycke det kan va.. bara å testa sig fram! Om man inte vill va noga med riktiga mått osv.. :P Gl Hf!

 


Kommentarer
Postat av: Martin

I ett 30-40 cl glas (10cl = 1dl) brukar man ha 4-6 cl sprit sammanlagt. Hoppas du gjorde en jävligt stor drink när du hade mer än 17cl sprit xD

2009-12-20 @ 03:36:38
Postat av: Yoana

haha don't worry Martin, det är ett stor shaker jag fyller + att i barena snålar dom me spriten, blandar man själv tar man ju mycke mer sprit i;P smakar inte mer för det^^

2009-12-20 @ 03:44:07
URL: http://yoanainaction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0